MotoPress

Verificarea motocicletei inainte de cumparare

Verificarea motocicletei inainte de cumparare :

Pentru cei ce încă nu știu. Ne dorim o motocicletă , de preferat una nouă , de cele mai multe ori imposibil de obținut , facem sacrificii , economii , împrumuturi prin bănci , facem zilnic un obicei în a ne arunca ochii pe multe pagini de Internet , mergem prin târguri , talciocuri , vedem tot felul de samsari , rari oameni cinstiți , o grămadă  de dealeri , dar de cele mai multe ori trebuie să facem un pas și să alegem.

Din cauza condiției sociale , financiar vorbind , majoritatea alege ca prima  motocicletă să fie second hand , visând la una nouă , mai mult decât atât , această variantă pentru români  nefiind deloc rea , este pur si simplu varianta care te va face să economisești o gramadă de bani și să îți satisfaci pe moment o dorință mai veche sau un mod de a câștiga experiență.

Ofertele sunt diverse , tentațiile sunt multiple . Important este să știm cu adevărat ce ne dorim de la un motor. E ca la calculatoare sau la femei , în funcție de destinație îți iei calculator sau femeie: pentru jocuri sau pentru gătit , pentru  lucrul la serviciu , sau pentru îndelungi plimbări prin parcuri , pentru Internet sau prin cluburi sau pentru programare sau pentru a îmbătrâni împreună și a vă aminti cât de frumoasă a fost viața voastră împreună.

La fel și la motoare: pentru drumuri lungi , pentru ieșirile în aer liber orbecăind pe coclauri , pentru cursele pe pistă , pentru naveta la serviciu sau pentru a presta anumite servicii sau pur și simplu pentru a arăta găștii ce tare suntem pe două roți așa cum nimeni nu mai e!

De aceea , putem găsi pe net o multitudine de mărci , diferite modele cu design-uri dintre cele pentru toate gusturile , și pentru toate buzunarele , unele mai cunoscute altele pe care  auzim doar pentru prima oară.

Dacă ești începător , sigur nu ai experiența de care dispune un ”veteran” al motociclismului. Ar fi ideal dacă ai cere ajutorul unui astfel de ”veteran” să te însoțească atunci când ești hotărât  să faci prima achiziție.

Pentru cei care sunt la început, iată câteva lucruri importante în alegerea motocicletei:

     *important este condiția fizică , înaintea celei financiare și o spun chiar dacă stârnesc nedumerirea pentru unii sau râsul pentru majoritatea , că nu e sufficient până la urmă să ai bani , că și Minune are bani dar nu ajunge la schimbător ; deci e bine  să vă uitați la propriul femur , și să vă alegeți mobra în funcție de statură și greutate;

1491517_488066357976989_2132763227_o

     *posibil ca un model anume să nu-ți placă la început , optic vorbind. Chiar dacă nu arată chiar așa  cum îți dorești, odată urcat în șa s-ar putea să te simți atât de bine , încât modelul nu va mai conta așa de mult până la urmă , nici marca , și nici tipul nu mai contează , important este cum simți  motocicleta în timp ce mergi , mai ales în oraș și la drum lung.

furca-fata-motocicleta


furca fata este indoita

     *e interesant de știut service-ul în care a fost reparată , pentru că  nu cere nimeni super garanții la motor (pentru că nimeni  nu-ți va da aceste garanții) , dar nici să fi fost ”cârpită”  în fața blocului sau pe marginea trotuarului.

discuri cazaturi

     *un alt factor foarte important , deși uneori greu de aflat , mai ales  dacă ești începător , dar nu și pentru un meșter cu ochiul dezvoltat , este , dacă motocicleta a fost implicată în vreun accident , dacă motocicleta a fost ”trântită” de pe loc sau din mers.

Cutia filtrului de aer

Cutia filtrului de aer

*sunt unele elemente care  pot trăda implicarea mobrei în vreun accident.

    *verificați atent starea jambelor , urme de julituri , lovituri pe jante , cadrul de bord dacă este sudat (de obicei , după accident propietarii nu schimbă cadrul de bord deoarece este destul de scump) aruncați o privire la cadru , sub rulmenții de jug , discurile de frâna față.

*carenele sunt de o importanță majoră (mulți nu dau importanță) dacă sunt din fibră de sticlă ar mai trebui să negociați destul de mult la preț , pentru că multe carene sunt din material plastic de-o anumită

    *inspectați foarte amănunțit cadrul în față , sub șa , și la șuruburile care prind motorul de cadru. Dacă observați urme de sudură ar fi bine să va uitați la o altă motocicletă.

sudura la capac

    *capacele de la motor să nu fie sudate și nici să nu prezinte urme de lovituri majore.

    *e bine ca motocicleta să o porniți când este rece, și sa vedeți dacă ține ralanti-ul.

Mulți încearcă să-ți vândă motocicleta cu probleme la carburatoare, băgând scuza că le trebuie un mic reglaj , eventual sincronizare.

     *nu luați în considerație ce spune vânzătorul. Dacă vânzătorul este om serios atunci vă va vinde motocicleta în stare de functionare fără a găsi scuze sau argumente puerile.

Urme de lovituri ale furcii

Urme de lovituri ale furcii

     *după o verificare optică e bine să faceți și o plimbare , ca pilot dacă se poate asta  sau ca pasager ca să vedeți comportamentul motocicletei la drum . Aici binenteles , dacă sunteți începător nu vă dați seama dacă motocicleta se comportă corespunzator , de aceea , mai bine apelați la cineva care are capacități mai bune decât dumneavoastră , un prieten , o rudă sau pur și simplu apelați la un mecanic să vă însoțească.

 

Mulți mecanici vă vor ajuta în cazul acesta fără recompense , deși nimeni nu mai face nimic pe moka în România. Motocicletele în 4 timpi nu trebuie să scoata fum vizibil pe toba de eșapament nici la rece și nici atunci cand motorul este cald.

A nu se confunda aburul cu fumul abastru, care denotă că motorul are grave probleme de funcționare.

Daca timpul este rece și umed este normal ca motorul la rece să scoată aburi pe evacuare.

Cele expuse aici sunt doar cateva informatii care posibil să vă fie utile.

Mult mai multe informatii găsiți pe forumurile de specialitate.

Înainte de achiziție e bine să fiți informat cât de cât. Nu alegeti motocicleta tastând pe Google: POZE MOTOARE sau Vând motocicletă tunată sau Vând motocicleta care necesită anumite reglaje, și în funcție de rezultate să alegeți , nu de alta , o puteți face , dar aruncați cu bani aiurea pe un lucru nesigur.

Multe din aceste anunțuri  sunt doar praf în ochii cumpărătorului, și e păcat de banii voștri.

Nu în ultimul rând în achiziția  unui motor second hand din Romania , ține și de norocul fiecăruia , de aceea atunci când vă decideți să vă luați motor luați în calcul și cât de norocoși vă știți de fel!

Vă doresc mult noroc și  fiți prudenți, ca și cumpărători dar ca și utilizatori ai celor două roți!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informatii Si Impresii Moto