MotoPress

Suzuki GSXR 750 Srad 1996. Problema intinzator lant de distributie.(partea 2 )

         In caz ca ai ratat prima parte a subiectului despre Suzuki GSXR-750 1996, click pe link-ul http://bikersforum.ro/suzuki-gsxr-750-srad-1996-probleme-la-conductele-de-ulei/

Capture

         In continuare voi rezuma problema  intinzatorului lantului de distributie al modelului mai sus mentionat, care a dat mari batai de cap mecanicilor de atunci.

In 1996, intinzatorul distributiei era marcat de fabricant cu un punct roz. In 1997 avea sa fie marcat cu doua puncte, iar in anii urmatori, cu trei puncte. Ficare punct insemna un alt cod de intinzator, diferenta constand in rigiditatea arcului.

          Ultimul, cel cu trei puncte,  fiind acela care nu mai prezenta urme de slabiciuni. Problema provenea de la arcul intinzatorului, care era destul de slab, prin urmare ceda destul de repede. Rezolvarea problemei era relativ simpla si v-o voi prezenta in continuare, fara insa a intra in prea multe detalii plictisitoare.

           Desfaceam intinzatorul si tensionam arcul inca doua  ture. Dar aceasta era doar o rezolvare provizorie, deoarece dupa aproximativ 10000 km, arcul se slabea (astfel au cedat aproape 90% din arcuri). In continuare,  comandam noul intinzator(cel din 1997), dar surpriza si acesta, la fel ca cel din anul anterior, avea arcul slab, numai ca nu ceda atat de usor. Asadar si in 1997 am continuat sa tensionam arcul. Si asta, pentru ca nu aveam alta solutie. Clientul era instiinat ca i s-a schimbat intinzatorul, nicidecum ca arcul a fost doar tensionatl.

          Intr-un final, an mai tarziu, a aparut si intinzatorul care nu mai prezenta nici un fel de problema.

          Ma veti intreba de ce nu comandam atunci un intinzator nou(cel cu problema fiind in garantie). La inceput asta faceam, dar intinzatorul pe care il primeam de la producator, prezenta exact aceeasi problema. Prin urmare, eram nevoiti sa gasim o solutie rapida, care sa bucure clientul.

          Din anul 2000, la modelul GSXR-750 (Y), intinzatorul lantului de distributie a fost refacut complet fara sa mai prezinte problema mai sus dezbatuta.

 

           Pana la urmatoarea povestioara, va doresc  ASFALT USCAT si toate cele bune.

 

            Daca ati gasit interesant acest subiect, click LIKE sau SHARE.

            Articol realizat in colaborare cu Marius Lipan

 

Suzuki-GSXR_750WT_SRAD-1997

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informatii Si Impresii Moto