MotoPress

Sincronizare carburatoare? De ce nu , curatare si reglare? (partea 1)

Orice schimbare pornește de la o idee. Poate este una nouă sau poate este una care a mai fost promovată de alții dar așteaptă pentru a fi explicata pe intelesul tuturor.Ideea este de a te face sa intelegi cum stau lucrurile in realitate si nu virtual. Ai auzit vreodata de Expert mecanic pe internet?.

Carburatoare

                Daca nu, atunci e bine sa citesti in continuare.

                 Am urmarit o conversatie pe unul dintre siteurile de” specialitate”(trebuie sa scot in evidenta ca  “specialitate” este inclus intre ghilimele) acestea fiind Facebook , Twiter forum, in ceea ce privesc anumite probleme legate de bujiile NGK , Denso, si am constatat ca foarte multi discuta intr-o totala necunostinta de cauza. Este ca zicala aia “vorbesc ca sa nu tac”. Unii habar nu au pe ce planeta traiesc.

                 De cand au aflat de internet , ei pot da indicatii in orice domeniu. Daca au o motocicleta sunt si mecanici , daca au casa in mediul rulal sunt si fermieri , daca au calculator sunt si programatori , daca au un site asta inseamna ca scot bani din reclame , iar daca au si birou acasa sunt si antreprenori. Eu sunt de parere ca in realitate acestia nu au personalitate , si nu sunt bagati in seama de nimeni in viata de zi cu zi , prin urmare vor sa iasa in evidenta cu ceva anume. Problema este ca acestia, sunt atat de convingatori , incat cel care doreste informatia chiar are impresia ca discuta cu un expert in domeniu.

Conversatia pe care am urmarit-o se desfasura in felul urmator:

Cineva a postat ca si-a schimbat bujiile (NGK) cu 2-luni in urma dar acestea fiind de o “proasta calitate”mobra functiona in 2-3 cilindri , ar fi putut spune chiar si ca motocicleta mergea monocilindric , el fiind ferm convins ca bujiile erau de vina.

Atunci expertii de care vorbeam mai sus au intervenit imediat, intrebandul pe cel care a deschisese topicul sa mentioneze magazinul de unde a achizitionat bujiile , pentru a face cunoscut faptul ca acel magazin vinde produse Japoneze de calitate inferioara , si binenteles pentru a avea la cunostinta si viitori cumparatori. Dupa multe comentarii si contra comentarii “expertii” au ajuns la un acord comun , sfatuindul sa schimbe 4 bujii ca problema sa se rezolve.

                Eu ma intreb , oare , s-a rezolvat?

                Daca avea un GSF400 Bandit sigur nu , daca avea un GSXR750 din 1993-1995 sigur nu , si as putea continua lista cu mai multe tipuri de motociclete problematice la carburatoare.

Daaaaaar!!!!!!!!!!!

                Problema vine din carburatoare/electrica/reglaje.

Personal am lucrat ca mecanic intr-un service Suzuki din Grecia 21 de ani , si nu-mi amintesc sa se fi rezolvat nici o motocicleta pur si simplu doar prin schimbarea bujiilor. Si chiar daca se rezolva , atunci cu siguranta va fi ceva provizoriu , si inevitabil problema va aparea din nou la scurt interval de timp sau km. In afara de asta, nu am intalnit niciodata bujie problematica.

Dar ,  binenteles ca eu nu am fler pentru a participa la o discutie , si-mi sareau toti in cap daca incercam sa ma opun cumva convingerilor lor. Asa ca am preferat sa tac si sa invat si eu cate ceva de la “expertii din domeniul moto”.

 

                  Niciunul dintre participantii acestor discutii inflacarate , nu au intrebat cand au fost verificate,curatate,reglate,ultima data carburatoarele, s-au daca s-a intervenit pe partea electrica etc.

Mai toti au fost de acord ca bujia s-a inecat din cauza aceluia care ia vandut bujiile , in schimb nimeni nu a mentionat faptul ca in cazul in care nu ai carburatoarele verificate  , reglate (atentie am spus reglate ,nicidecum  sincronizate)este posibil sa schimbi un vagon de bujii iar situatia nu se va remedia in nici un caz ; si bineinteles ca atunci trebuie sa ai o scuza, si  vei spune ca vagonul acela era cu bujii NGK , Denso de contrabanda,  si ai fost ghinionist. Si tot asa pana cand motocicleta va ajunge la vanzare fiind in perfecta stare de functionare , dar ii trebuie cica doar o sincronizare  , si atunci motocicleta va merge ceas. Am vazut multe anunturi de genul asta

Sunt ferm convins ca daca i s-ar fi adresat cineva cu o intrebare referitoare la starea in care se afla motocicleta , carburatoarele , electrica , cu siguranta raspunsul lui era ca “sunt in perfecta stare de functionare”. Pai da: La noi tot ceea ce este de vanzare este perfect functional. Da , dar el intelege alt fel cuvantul “perfect” fata de cum il intelege un mecanic (si nu ma refer la meseriasul de la colt sau vreo cunostinta care chipurile se pricepe ; ma refer la mecanic in adevaratul sens al cuvantului). Am sa va spun un secret. Mecanicul bun are pretentia de a fi platit. Si acum sa revenim.

Cateodata am impresia ca unii intervin in anumite discutii pur si simplu din lipsa de alta preocupatie , fara sa inteleaga ca o motocicleta nu se va repara niciodata online. Pe internet colectezi sute de informatii , (si asta este destul de bine) dar asta nu inseamna ca ele vor fi 100% folositoare. In fine , in legatura cu asta am sa scriu un alt articol.

Citeste atent la ceea ce scriu in urmatoarea fraza.

ATENTIE :

In toiul conversatiei cand le explica celor din grup cum bujia lui sa inecat si cum ca a schimbat-o cu numai 2 luni in urma ,el fiind convins ca a luat o mare teapa cu bujiile ca erau Turcesti,Pachistaneze sau orice ce alceva inafara de Japozeze , in lista mea avem cel puti 12 mecanici care erau ONLINE.Deci erau online, prin urmare asistau si ei la fel ca mine la conversatie. Corect?

                    Toti acestia erau si ei la fel ca mine membri aceluiasi grup. Sa va intreb?. De ce oare nici unu din acestia nu a incercat sa lamuresca motociclistul nemultumit? HmmmJ

Oare de ce nici unul din acestia nu participa la o asemenea discutie, s-ai explice de ce sa inecat bujia???? Unul din raspunsuri am sa-l dau eu.

“DEOARECE” motocicleta nu se repara pe internet , iar “inecatul bujiei” poate proveni din mai multe cauze.         Nimeni nu o sa stea sa explice acele cauze cuiva, care in mod sigur nu intelege ceea ce i se explica. Inafara de asta , mecanicul , nu o sa-si piarda vremea in conversatii.

Mecanicul nu-i poet ,nici scriitor, nu prea are timp de pierdut, si mai mult de atat, cred ca asemenea conversatii il scoat din sarite,raspunsurile aberante postate pe Facebook sau pe forum-uri, fiind o pierdere de timp.        Pot continua cu acest “deoarece” pana ma voi plictisi , dar probabil ca va ve-ti plictisi si voiJ . Intentia mea este sa fiu cat mai scurt si sa va fac sa intelegeti , nu sa va plictisesc

In urmatoarele randuri am sa incerc sa fiu cat mai explicit pentru fi inteles de majoritatea care sunt interesati de aceasta tema.

Deasemeni majoritatea considera ca daca au sincronizat carburatoarele e ca si cum totul este perfect. Noteaza : EROARE.

Atentie , prin sincronizarea carburatoarelor se intelege faptul ca atunci cand accelerezi, pornesc toate carburatoarele simultan , in nici un caz nu are de-a face cu bujia , scanteia , inecul bujiei , etc , doar daca cineva si-a bagat nasul acolo si le-a dereglat (din greseala , sau in necunostinta de cauza).In cazul in care ai facut sincronizarea anul trecut sa fii sigur ca anul acesta nu este nevoie sa o faci,iar daca cineva icearca sa te convinga sa le sincronizezi,acel cineva vrea sa scoata 50-100 lei de la tine fara prea mult efort.

Pe scurt : Sincronizarea este de fapt ALINIEREA carburatoarelor. Deci , atunci cand le-ai sincronizat , nu ai facut altceva decat sa le aliniezi.Trecem mai departe si vorbim de curatarea carburatoarelor.

Vrei curatare de carburatoare? Vrei sincronizare?

Nu mai bine ai vrea ca mecanicul sa faca ceea ce este mai bine  pentru ca bujia sa nu se mai “inece”?

Atunci cand te vei duce la service si vei spune cat te costa curatarea carburatoarelor vei primi un pret,50-100-150-200 lei sau ma rog un anume pret.

Atentie :

Tu ai cerut curatare de carburatoare sau sincronizare: In cazul acesta este foarte simplu pentru mecanic. Le desface , le curata , le monteaza , incaseaza banii , sanatate si virtute. Bineinteles ca tu vei observa ca motoreta are aceleasi simptome. In concluzie problema care o aveai ,va continua sa existe.

                    Deci fii explicit:

Dai de inteles mecanicului sa-ti rezolve problema,nu-i spune  sa faca ceea ce vrei tu.Sunt doua lucruri total diferite.Daca bujia da semene de slabiciune si mobra functioneaza in 3 cilindri, atunci s-ar putea sa nu se resolve numai prin curatarea carburatoarelor.

Exista totusi o varianta in care situatia se rezolva numai prin curatare , si este aceea ca un “gunoi” sa fi blocat cuiul ponto din carburator,iar prin curatarea acestora, sa se fi inlaturat.

De aceea, te sfatuiesc  ca atunci cand ajungi la mecanic , sa stai de vorba si s-ai dai de inteles care sunt simptomele acelea care te face” pe tine” sa crezi ca provin din carburatie. Apoi vei primi din partea mecanicului un sfat pentru ceea ce trebuie facut.Apoi este la alegerea ta sa tragi concluzii.

Daca ii spui  ca vrei curatare de carburatoare ,se intelege ca doresti sa ti se faca un anumit serviciu.

E  ca si cum iti curge apa in casa cand ploua si tu chemi zugravul. Asta nu inseamna ca daca zugravesti nu va mai curge apa in casa. In afara de asta nu da vina pe zugrav daca apa continua sa curga , deoarece tu l-ai chemat sa-ti zugraveasca. Daca ti-a zugravit, e si normal sa fie platit.Sper ca ai inteles idea.

Saptamana viitoare voi continua cu ceea ce trebuie facut atunci cand bujia se ineaca.Voi da un exemplu de un anumit tip de carburatoare,cum se curata,ce trebuie schimbat,si cum se regleaza.

Pana atunci  ASFALT USCAT.

                  Si sa nu uit, daca ti-a placut si crezi ca o continuare a articolului este de folos unui motociclist,atunci un comentariu, un LIKE e combustibulul de care avem nevoie , s-au trimite articolul mai departe. Tin sa le multumesc tuturor pentru incurajari.

Ps. Un like este binevenit.

 

One Response to Sincronizare carburatoare? De ce nu , curatare si reglare? (partea 1)

  1. Cristi Proșcan says:

    Salut. Am citit tot articolul tau si mi-a placut ce am gasit in el. Pacat ca oamenii care cauta asemenea mecanici nu ii gasesc asa usor. Mai lucrezi in domeniu? Ma poti ajuta cu o astfel de problema? Multumesc anticipat!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informatii Si Impresii Moto