MotoPress

Honda CBR900RR Fireblade…. doar istorie??

           Honda CBR900RR este motocicleta care a schimbat modul în care au fost construite motocicletele  supersport. Este foarte limpede ca cei de la Honda chiar au stiut ce vor  și bineînțeles, “după fapta și răsplată”, nu am absolut nici o îndoială în acesta privință. Prin urmare, în 1992,  chiar de la naștere  a fost botezata la ieșirea pe porțile fabricii. Deja avea buletin de identitate cu numele “Honda“ si prenumele “CBR900RR Fireblade“.

A făcut furori prin rândul motocicliștilor de atunci.Era într-adevăr o motocicleta de vis pentru multi din lumea motociclismului apus. A fost acea motocicleta care și-a desființat concurenta; practic ceilalți, în anul 1992, nu au avut în dotare ceva pentru a o detrona. Concurenta în acest caz fiind inexistenta din toate punctele de vedere. Era “Best Of The Best”in ceea ce știa sa producă tehnologia de ultima generație de atunci.

Atuurile pe care le avea Honda CBR 900 RR:

Avea  unul din atuurile pe care ceilalți încă nu le dezvoltaseră  și anume “greutatea”. 185 de kg!!!! ….pffff era ca un bobârnac aruncat în nasul concurentei, având în vedere ca toți ceilalți aveau motociclete care cântăreau peste 200kg.

Tehnologia făcuse minuni.

Avea un propulsor care funcționa extrem de bine, foarte liniar și,  chiar și în zilele noastre, acesta funcționează perfect (sa nu exageram ! doar în unele cazuri, cu condiția ca motocicleta sa respecte regulile date în manual).

CBR900RR are un motor care a crescut in cilindree foarte puțin de-a lungul anilor. Din 1992 pana în 1998 de la 893cc a crescut la 918cc, cu 4 cilindrii în linie și bineînțeles 16 supape ,răcit cu apa.

La prima lansare a avut parte de multa critica din partea cârcotașilor și a revistelor de specialitate. Criticile aduse aveau sa producă un scandal monstruos deoarece mai toți erau oripilați de diametrul jantei din fata. Dădea o senzație neobișnuita de manevrabilitate,  cauza fiind diametrul de 16”. Alegerea pneurilor era oarecum limitata dar cei care o dețineau au găsit rezolvarea asa zisei probleme, înlocuind  toată roata din fata, cu una de pe Honda VFR750F care bineînțeles, era de 17 inch, fără sa fie nevoie de schimbarea discurilor de frână.

Concluzia: mergea perfect și se comporta perfect.

Honda însă mai avea un AS în mânecă : CUPLUL – care era de invidiat.

In  doua cuvinte Honda CBR900RR Fireblade la vremea aceea “Atingea Perfecțiunea”

Sa vedem acum câteva reclame video:

 

Honda CBR 900RR  1998

 

Honda CBR900RR 2000

 

Honda CBR 900RR 2002

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informatii Si Impresii Moto