MotoPress

El Solitario – Motociclete ca stil de viață

Revista Riders l-a definit ca fiind “cel mai anarhic și influent om din lume” în legătură cu designul motocicletelor  din atelierul  lui dintr-un sat pierdut din Galicia (Spania), David Borras , numit și “El Solitario” a vorbit cu noi despre viața lui de design-er și customizer” de motociclete.

El Solitario – Motociclete ca stil de viață

David Borras, a lăsat la o parte, acum cu câțiva ani, viața, probabil mult prea comodă pe care o avea, lucrând prin lume ca director executiv în diverse firme multinaționale pentru ca ulterior să se stabilească în Galicia pentru a-și dedica viața făcând ceea ce-i place cel mai mult: să construiască motociclete.

Împreună cu familia lui, sprijinit de soția lui, pe nume Valeria (și ea fostă design-er la firma  Nike), înconjurat astfel, de o echipă multiprofesională, care cuprinde cunoștințe tehnice avansate din mai multe domenii tehnice, profitând, în același timp, și de meseriile tradiționale, cu ajutorul acestora a putut demara  ”El Solitario MC”, un proiect important situat la mijlocul drumului dintre profesionalism și ambițiile personale.

WINNING LOSER

Într-o lume în care cultura custom a motocicletelor în ultima vreme este în plină expansiune și plină de tendințe gen: Café Racer, Brat Style, Bobbering, Resto Mod și altele…), într-o lume a motocicliștilor în care parcă ești un nimeni dacă nu știi ce este un Triton, sau nu cunoști ultimele creatii ale  celor de la Deus Ex Machina, de aceea, El Solitario a pornit cu un stil propriu și totodată diferit în domeniul motociclismului custom, care l-a împins către, dacă nu drumul, măcar autostrada succesului.

În ziua de azi, David Borras nu aceptă o lucrare pe mai putin de 15.000 de euro, și cum zice “nu vreau să mai las, o greșeală poate fi nefastă pentru imaginea mea”.

El Solitario – Motociclete ca stil de viață

Proiectele lui durează pentru că  este un tip strict și meticulos cu  fiecare lucrare, și în creațiile lui clientul are foarte puțin de spus în afară de argumentul pentru ce anume vrea să folosească motocicleta; restul este arta lui și nu acceptă condițiile și  nici părerile clientului.

trimotoro El Solitario

Rezultatele sunt la vedere, motociclete ca “Wining Looser”, “Petardo”, “Marrajo”, “La Sal del Diablo” au marcat un stil diferit, propriu și totodată controversat, creațiile lui fiind iubite și în același timp criticate, chestie demnă de reținut este și aceea că, într-un un fel sau altul, “El Solitario” niciodată poate trece nevăzut pe șosea.

Ultima creație a lui, “Impostorul”, prezentată în expozitia “The One Show” din Portland, a trezit tot felul de păreri, mulți  lăudând lucrarea, și mulți alții criticând conceptul și  spunând că nu este o motocicletă cu care se poate merge, dar…. Greșit! … cum zice David Borras: “condiția este ca motocicletele mele sa fie nu numai ușor de condus, ci conduse in regin race!”.

Toate motocicletele lui se comporta perfect, sunt rapide și performante.

impostor

Citiți intrarea despre Impostorul în Bike Exif și o să vedeți ce trezeste în om această motocicletă.

Dar în jurul lui “El Solitario” nu este doar construită o motocicletă, El Solitario este un brand care adună o linie de modă de haine pentru bikeri, creațiile artistice și nu numai, cum zice David Borras într-un mare spirit de glumă, construcția de motociclete este doar o parte din afacere….

Cea mai putin profitabilăhttp://elsolitariomc.com/

Clar este că El Solitario a reusit să se afle între cei mai influenți creatori din lumea motociclismului, a ajuns să fie căutat de BMW Motorrad pentru a face parte din customizatorii  care au dat viață ultimului lor motor de varf R Nine-T, și în același timp nu se lasă  în a nu face parte din cele mai anarhice și avangardiste proiecte din lumea motociclismului, cum ar fi implicarea lui în proiectul The Greasy Hands Preachers, un lung metraj independent care a obținut finanțarea de la amatori și fani, și a celor care făceau parte din film: El Solitario, Deus Ex Machina, Kimura, Blitz, Roland Sands și altele. http://vimeo.com/83660067

Gonzo el Solitario

Faptul este că, David Borras nu se lasă și riscă, “suntem faliți, dar și recunoscuți” zice în ton de glumă, “eu sunt mereu cel care merge înainte, cel care riscă, sunt 40 sau 50 persoane în toată lumea care se ocupă cu meseria asta, dar lucrează într-o linie mult mai comercială”, ne spune. Un exemplu: niciodată nu-si vopsește motocicletele  deoarece  “ nu li se mai vad venele !!”  🙂

Asa cum spuneam si intr-un articol mai vechi : Gusturile nu se discuta

Aprecierile sau criticile va apartin in totalitate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Informatii Si Impresii Moto