MotoPress

Cum luam virajele cum incaltam mobrele

                 anvelope second

          Ne plac virajele, genunchii pe asfalt, si turatiile motorului? Binenteleees ca DA! Cui naiba nu-i  place sa simta scanteia la slider alunecand pe shusha in urma iar guri cascate sa emita sunete anglicizate gen WOOW!

               Dar ce se intampla insa, atunci cand nu avem vizibilitate pentru a ne sincroniza viteza corespunzatoare cu virajul (curba) care urmeaza?

                          Motocicleta are tendinta de a te scoate in partea din exterior al carosabilului, fiind solicitata lateral de forta centrifuga. Ha, nimic nou sub soare! Acesta forta, actioneaza in centrul de greutate al motocicletei, cu tendinta de derapare a acesteia catre exterior.anvelopa noua

                      Cred ca fiecaruia dintre noi i sa intampla urmatoarea faza:  intri in curba si-ti dai seama ca ai viteza mult prea mare. Prima reactie este sa iei mana din gaz,  reducand cat de cat din viteza in timp ce esti inclinat, motocicleta are tendinta de a te scoate din trasa inspre exterior. Și ce te faci fratee?

                       Intamplarea asta se deruleaza in cateva secunde, dar ti se pare o vesnicie, plus ca se mai poate adauga si colacul peste pupaza, un caine, o simpla balega, o nimica toata de carutza cu un chefliu la hatzuri care se crede la cursa hipica pe shushaua lu tac-su.

                      Mie mi sa intamplat de multe ori, si nu mi-e rusine sa recunosc ca am fost norocos. Am simtit pe pielea mea si pot recunoaște exact sentimentul acela in care efectiv ti se taie respiratia instantaneu, si culmea, nu stie nimeni ca nu mai ai respiratie, doar te vede in doua posturi: ori te scoti din situatie, cu un noroc dumnezeesc, ori te vede lumea rostogolindu-te, pierzandu-te in décor, ciufulind vegetația sau starnid adevarate rotocoale de praf in urma ta. Suna a comic sinistru de situatie, bineinteles, dar se pot intampla si astfel de situatii.

                      Conteaza calitatea carosabilului in curba respectiva, si de asemenea conteaza si latimea pe care o are drumul. Daca te afli pe un drum cu o latime totala a ambelor benzi de 5-6 metri, atunci situatia este mai dificila fata de un drum cu o latime mai mare. E logic nu? Cu cat tarlaua e mai mare cu atat mai mult te poti scoate din nesabuinta sau lipsa de experienta, sau din neatentia cu care te confrunti.

                    Totodata, conteaza enorm calitatea cauciucurilor motocicletei. Unii le spun gume. Altii le confunda cu cele de mestecat. J)Nu nu, stati linistiti nu fac reclama la absolut nici o marca de cauciuc de motocicleta, cu atat mai mult la guma de mestecat cu iz de izma create si cu aroma de burning.

                      Vreau doar sa precizez faptul ca sunt la moda marca SH. Cum, nu ati auzit de noua moda in motociclism, in Romania a devenit un must have a  ”incalta” motocicleta cu gume second hand!

                     Dar de SH dot 2012 ati auzit?

                        Aici as vrea sa precizez ca viata ta consta in cei 200-300-400 de Roni, pe care i-ai da pentru anvelope noi.

                         Nu va  asteptati  la nici o minune de la cauciucul second hand. El ofera doar satisfactia falsa ca portofelul pare mai greu ca au mai ramas lovele pe acolo si atat.

                    Cand ti-ai schimbat anvelopele si ai pus second hand, este aceeasi situatie ca si cum ai folosi un prezervativ second hand. Senzatia e teribila, aluneci mult prea mult, aderentza zero, sa stiti ca e buna si fizica invatzata prin gimnaziu uneori, la lectia frecarea, pardon rezultatul lipsei de aderenta dintre doua corpuri, cazul nostru guma unui motor si asfalt, dar la ce credeati ca fac referire aici…..ahaaaa, las ca stiu eu!:))))

                   Serios vorbind, anvelopele unei motociclete, indiferent de tipul ei: ca e touring, vitezana, cruiser, chiar enduro sunt extrem de importante. Sper ca constientizezi asta! Uita SH-ul!

                  Ai nevoie de siguranta in fiecare zi, si anvelopele asta  iti ofera!

                 Anvelopele noi, in combinatie cu  setarile spensiilor, inainte de a-ti salva viata iti ofera confortul de care ai nevoie la un drum, chiar si daca te duci la paine cu mobra, sau la o terasa la o cafea cu gagica, tie si pasagerului trebuie, mai inainte de toate, SIGURANTA!

                   Nu uita: viata pasagerului/pasagerei, e in mainile tale, e in rotile motocicletei tale!

Sa aveti parte de Asfalt Uscat!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informatii Si Impresii Moto