MotoPress

Cum inlocuim o toba de esapament normala cu o toba sport Yoshimura GSX-R600/750 K4 K5

.

Odata si odata trebuia sa se intample.Dupa ce miscarea motociclista din Romania a fost anihilata de deschiderea si dorinta romanilor de a se deplasa pe patru roti a venit un moment ,cand din nevoia de a iesi(cu bine) din inghesuiala oraselor mari si mici tinerii si vesnic tinerii pasionati de mersul pe doua roti au luat cu asalt soselele.Foarte bine.E dreptul lor.SuzukiLandscape

Apare cu aceasta ocazie o problema de atitudine.Motocicleta  trebuie tratata cu dragoste dar in acelasi timp cu respect.Cu mult respect.La fel cum trebuie tratat muntele sau marea daca vrem sa ne bucuram de ele,asa trebiue tratata si relatia cu motocicleta.In motociclism nu exista marja de eroare.Nici in pilotaj nici in partea de echipare si intretinere.De aceea vom incerca sa militam in aceste articole despre mici sfaturi mecanice ,pentru cumpararea de piese si accesorii de calitate de marci recunoscute si mai ales pentru grija cu care trebuiesc facute anumite operatii de reparatii si intretinere.1004_atvp_01_ih+yoshimura_supports_media_allstars_atv_team+yoshimura_logo

Pentru acest articol de inceput am ales tema schimbarii unei galerii de evacuare si a tobei de esapament(originale) de la o motocicleta Suzuki,cu un echipament(galerie de evacuare,conducta de legatura si toba finala) a producatorului  de renume japonez,Yoshimura.

Si cum o mie de vorbe nu fac cat o fotografie am ales sa ilustram acesta operatie dupa cum urmeaza:

FAZA 1: Demontarea

Aceasta este motocicleta pe care o vom opera…1

Operatia debuteaza cu demontarea carenei cu suruburile de sus din fata,apoi…2

…suruburile care prind carena sub ghidon…3

cele de jos dispre pedalier…4

…si apoi cele de sub motocicleta.5

Se indeparteaza apoi carena (semi carena ) si se repeat operatiile la cealalta semicarena.6

Dupa ace au fost indepartate Suzuki-ul nostru arata ca un fel de ,,naked”cum se vede mai jos7

Carena superioara ramane la locul ei deoarece nu intervine in calea demontarilor ulterioare.(In imagine o linie Yoshimura)

Mai jos se vede linia originala de esapament de la Suzuki :8

De aici continuam mica noastra aventura:9

Incepe demontarea liniei de evacuare prin demontarea surubului de prindere a radiatorului(Detaliu mai jos)…10

Acestea de mai jos sunt suruburile imbuss care prind flansele de la fiecare evacuare in parte11

Acestea se desfac conform ilustratiei de mai jos cu o scula avand articulatie si prelungitor ca sa permita accesul in locurile…

…inguste de sub radiator…(vezi detaliu de mai jos)12

Dupa aceasta a fost desfacut surubul de la toba de esapament si ca sa nu stea teava incarcata cu greutatea tobei a fost asigurata cu un colier rapid de plastic…14

Apoi s-a trecut la demontarea surubului de pedalier      15

Dupa indepartarea ultimului surub iata cum arata linia data jos de pe motocicleta:16

Incepem asamblarea noii linii Yoshimura incepand cu galleria de evacuare…17

Aceste accesorii sunt livrate de firma  Yoshimura impreuna cu toba de esapament.18

Se remarca ca Yoshimura livreaza inclusive scula de montat arcurile(in dreapta fotografiei) toba Yoshimura se vede mai jos..19

Dupa ce am montat galeria de evacuare se monteaza conducta intermediara…20

apoi montam toba…21

si adaugam accesoriile de prindere(coliere si arcuri)22

Apoi montam surubul de mijloc de la galleria de evacuare…23

Urmeaza sa prindem surubul de fixare al tobei de suportul scaritei din spate…24

locul acestui support original iata cum arata suportul Yoshimura livrat odata cu linia noua de esapament…25

.

Odata linia si toba noua asamblata pe motocicleta ,se refac operatiile de montare a carenelor si asta a fost tot.

Asfalt Uscat.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informatii Si Impresii Moto