MotoPress

Ce filtru de aer sa cumpar pentru motocicleta mea. Sport sau normal?

 

                    Filtrul de aer, este una din componentele care nu sunt luate prea mult in serios de catre bikeri. Filtrul de aer este extrem de important pentru functionarea motorului atat la relanti cat si la turatii mari;

logo Pipercrossun factor important este consumul de combustibil redus atunci cand filtrul este curat.

 

                   Filtrul este acel element care filtreaza aerul care apoi ajunge in camera de ardere și acolo in amestec cu benzina, și cu ajutorul scanteii de la bujie, produce o ardere optima pentru funcționarea corecta a motorului.

logo K&N

                  De obicei este considerata o piesa banala din carton-hartie , cu foarte putina importanta. Ei bine este gresit. Destui sunt aceia care schimba filtrul de aer,numai atunci cand motorul da semne serioase de oboseala. 

 

                  Materialul din care este confectionat filtrul de aer normal ,este de tip carton (special) presat care permite aerului sa treaca ,dar in acelasi timp stopeaza trecerea particolelor aflate in atmosfera (praf)asigurandu-i propulsorului portia de aer curat de care are mare nevoie.

Intrebarea multora este…”La ce interval de timp se schimba filtrul de aer?”sau “La ce interval de  km?”

                  Raspunsul corect ar fi: “consultati manualul de reparatie”, si este destul de corect in unele cazuri, dar in altele NU. Daca locuiti intr-un mediu unde praful, tantarii, ganganiile, sau alte vietuitoare sunt la un nivel ridicat, atunci ar fi foarte indicat sa schimbati (curățați) filtrul de aer la intervale de timp mai apropiate.

logo BMC

 

                 Exista si asa zisele Filtre de aer Sport (din targ) care promit o herghelie de cai putere in plus, intre 10-20 cp iar anumiti clienti creduli, ajuta ca marketingul acesta sa-și indeplinesca scopurile. Atenție. NU EXISTA FILTRU DE GENUL ASTA. Exista in schimb filtre de aer sport care in combinatie cu alte componente, fac ca puterea motorului sa creasca cum ar fi: Filtru de aer sport in conbinatie cu un esapament sport si un software pentru injectie sau filtru sport plus toba plus axe cu came speciale s.a.m.d.

                Filtrul de aer sport, fara nici o alta componenta in plus, nu ajuta la cresterea performantei absolut deloc , singurul lucru care creste este consumul de carburant. Avantajul pe care il au acele filtre de calitate precum K&NDNABMCPipercross etc, este de a absorbi o cantitate mai mare de aer fara a permite intrarea in motor(camera de ardere) a particulelor de praf sau insectelor.

logo DNA

                  De asemenea permit a fi spalate si unse cu anumite soluții speciale care se gasesc in comerț .Aceasta operație reduce costurile, recuperandu-ți banii in timp,avand in vedere ca pretul lor este dublu uneori triplu fata de un filtru normal. 

In nici un caz , atunci cand schimbi NUMAI filtrul de aer, nu vei câștiga herghelia de cai care ți s-a promis sau pe care crezi ca o vei avea sau simți vreodata.

Prin urmare fiți foarte atenți  ce si de unde cumparati.

Daca ti-a placut articolul da-ne un LIKE

Asfalt Uscat si toate cele bune.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informatii Si Impresii Moto